به چه کسی اوتیسم می گوییم؟
ثبت نام كاربر
|
ورود
صفحه اصلی
مشاوره کنکور سراسری
مشاورین مرکز
مقالات
بیش فعالی
علايم بيماريهاي اعصاب و روان
داروها
ایمی پرامین
سرترالین
فلورازپام
سیتالوپرام
کلرادیازپوکساید
ریسپریدون
کلونازپام
آلپازولام
فلوکستین FLUOXETINE
متادون
ارزیابی بیش فعالی
گفتار درمانی
اوتیسم
بازی درمانی
اختلال دو قطبی
افسردگی
وسواس فکری
روال مشاوره بیماران ایدزی
تستهای روانشناسی
تست روانشناسی
MBTI تست
تست هوش جدید
تست اراده
تست شجاعت
تست نیمکره های مغز
تست شخصیتی
تیـپ شخصیتی
خونگرم هستید یا نه؟
تست خشونت و استرس 2
تست روانشناسی نقاشی
نمره اعصاب شما چند است؟
هنگام عصبانیت چه میکنید؟
تست شناخت احساسات
رابطه شخصيت با گروه خوني
تست سلامت روحی و روانی
تست روانشناسی اولویت زیگموند فروید
خدمات مرکز
معرفی محصولات
همایش ها
راه های جستجوی منابع پژوهشی
منابع و وب سایت های فارسی
وب سایتهای انگلیسی
فصلنامه های پژوهشی
کنفرانس ها
لینک های مفید
خبرگزاری ها
ايلنا
ايكنا
ايسنا
ايپنا
ايانا
الف
آنا
ايرنا
آريا
آموزش
سلامت
دانشجو
حيات
جام جم
بسيج
برنا
باشگاه خبرنگاران جوان
واحد مركزي خبر
وفا
قدس
فلسطين
شبكه خبر
روزنامه ها
ابتكار
ابرار
اسرار
اطلاعات
اعتدال
جمهوري اسلامي
خراسان
دنياي اقتصاد
رسالت
سياست روز
قدس
كيهان
مردم سالاري
همشهري
سايت هاي معتبر كودكان
ترانه، نقاشي،شعر،موسيقي
روانشناسي كودك
بازي،سرگرمي، چيستان
راهنمايي بارداري و بچه داري
داستان سرايي،چيستان،گالري عكس و نقاشي
نقشه سایت
درباره ما
تماس با ما
مترجم سایت
مترجم سایت
به چه کسي اوتیسم مي گوييم؟
به چه کسي اوتیسم مي گوييم؟
اوتیسم يک اختلال نافذ رشد است. بعضي از پزشکان براي افراد اوتیسم از واژه
اختلال حواس استفاده مي کنند چرا که دامنه دقت آنها پايين و علائم شان متفاوت است. اوتیسم در بعضي از افراد ممکن است اصلا تشخيص داده نشود مخصوصا آنهايي که علائم خفيفي دارند يا چند معلوليتي هستند. محققان چندين معيار براي تشخيص اوتیسم دارند.
بعضي از معيارها که بسيار استفاده مي شود عبارتند از:
در بازيهاي اجتماعي و تخيلي يا ناتوان هستند يا به گونه اي ضعيف عمل مي کنند.
آنها در دوست يابي ناتوانند.
توانايي شروع يا ادامه مکالمه را ندارند.
داراي حرکات کليشه اي ، تکراري و زبان غيرمعمول مي باشند.
به چيزهايي ( الگوهاي محدود ) که مورد علاقه شان است به طور غيرعادي توجه مي کنند.
به نظر مي رسد علاقه مند هستند، کارهاي يکنواختي را به صورت روزمره انجام دهند.
به قسمتهايي از اشيا دل مشغولي دارند.
اين علائم براي تشخيص اوتیسم کافي نيست آنها اغلب با اختلال نافذ رشد شناخته مي شوند و به طريق ديگري مشخص نشده اند. به بعضي از افراد که علائم اتيستيکي دارند و در مهارتهاي زباني رشد خوبي دارند سندرم آسپرگر مي گويند. تعدادي از بچه ها در سال هاي اول زندگي نرمال به نظر مي رسند سپس مهارتهاي خودشان را از دست مي دهند و رفتار اتيستيکي نشان مي دهند آنها ممکن است با اختلال از هم گسيختگي کودکي شناخته شوند. "سندرم رت" شامل دختراني است که ويژگيهايي مثل رشد ناکافي مغز، حمله هاي ناگهاني، مشکلات عصبي داشته و با رفتارهاي اتيستيکي شناخته مي شوند."
PDD-Nos
" ، "آسپرگر"، "
CDD
" و "سندرم رت" همه در طيف اوتیسم قرار مي گيرند. مشکلات شنوايي ممکن است ما را براي تشخيص اوتیسم گيج کند، بچه هايي که داراي تاخير گفتاري هستند بايد از نظر شنوايي چک شوند.
بعضي از بچه ها علاوه بر مشکل اوتیسم دچار مشکل شنوايي هم هستند نيمي از بچه هاي اتيستيک بهره هوشي زير 50 دارند، 20 درصد بين 50 تا 70 و 30 درصد بالاتر از 70 مي باشند تخمين زدن بهره هوشي در بچه هاي کوچک اوتیسم مشکل است چون آنها مشکلات رفتاري و زباني دارند و اين امر به نوع تستها و چگونگي طراحي آن بر مي گردد. درصد کمي از بچه هاي اوتیسم نبوغ خاصي دارند. اين اشخاص در بعضي از زمينه ها محدوديت هايي دارند، اما مهارتهاي فوق العاده اي در زمينه ي موسيقي، رياضيات، نقاشي يا تجسم فکري دارند.
کليه حقوق مادي و معنوي سايت متعلق به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ناصح مي باشد