مشاوره تلفنی
ثبت نام كاربر
|
ورود
صفحه اصلی
مشاوره کنکور سراسری
مشاورین مرکز
مقالات
بیش فعالی
علايم بيماريهاي اعصاب و روان
داروها
ایمی پرامین
سرترالین
فلورازپام
سیتالوپرام
کلرادیازپوکساید
ریسپریدون
کلونازپام
آلپازولام
فلوکستین FLUOXETINE
متادون
ارزیابی بیش فعالی
گفتار درمانی
اوتیسم
بازی درمانی
اختلال دو قطبی
افسردگی
وسواس فکری
روال مشاوره بیماران ایدزی
تستهای روانشناسی
تست روانشناسی
MBTI تست
تست هوش جدید
تست اراده
تست شجاعت
تست نیمکره های مغز
تست شخصیتی
تیـپ شخصیتی
خونگرم هستید یا نه؟
تست خشونت و استرس 2
تست روانشناسی نقاشی
نمره اعصاب شما چند است؟
هنگام عصبانیت چه میکنید؟
تست شناخت احساسات
رابطه شخصيت با گروه خوني
تست سلامت روحی و روانی
تست روانشناسی اولویت زیگموند فروید
خدمات مرکز
معرفی محصولات
همایش ها
راه های جستجوی منابع پژوهشی
منابع و وب سایت های فارسی
وب سایتهای انگلیسی
فصلنامه های پژوهشی
کنفرانس ها
لینک های مفید
خبرگزاری ها
ايلنا
ايكنا
ايسنا
ايپنا
ايانا
الف
آنا
ايرنا
آريا
آموزش
سلامت
دانشجو
حيات
جام جم
بسيج
برنا
باشگاه خبرنگاران جوان
واحد مركزي خبر
وفا
قدس
فلسطين
شبكه خبر
روزنامه ها
ابتكار
ابرار
اسرار
اطلاعات
اعتدال
جمهوري اسلامي
خراسان
دنياي اقتصاد
رسالت
سياست روز
قدس
كيهان
مردم سالاري
همشهري
سايت هاي معتبر كودكان
ترانه، نقاشي،شعر،موسيقي
روانشناسي كودك
بازي،سرگرمي، چيستان
راهنمايي بارداري و بچه داري
داستان سرايي،چيستان،گالري عكس و نقاشي
نقشه سایت
درباره ما
تماس با ما
مشاوره تلفنی
به عنوان نخستین مرکز مشاوره تلفنی غیر دولتی کشور در مشهد در سال 1386 آغاز به کار نمودیم.
عدد ده رقمی 9095112111
هر کسی در زندگی ممکن است گاهی نیاز پیدا کند که با فردی مشکل خود را مطرح و به اصطلاح درد دل کند . در این حالت ، معمولا فردی را انتخاب میکند ک در وهله اول به سخنان او خوب گوش بسپارد و دقت کند . بی توجهی به سخنان گوینده و مشغول شدن به کار دیگر هنگام صحبت او ، قطع مکرر سخن گوینده و گرفتن فرصت بیان از او بروز دادن رفتار حاکی از بی میلی و بی علاقه گی به شندین مشکل و نظایر آنها فرد را از طرح مشکل رویگردان میکند . این موضوع در مشاوره مصداق دارد . ضمن اینکه گوش کردن در اینجا کاری هدفدار و مشاور تلفنی شنونده ای فعال و ماهر است .
منظور از خوب گوش کردن توانایی و هنر شندیدن درد دل و سخنان افرادی است که برای دریافت کمک و راهنمایی و یا تخلیه روانی به مشاوره ، که فردی حرفه ای است مراجعه می کنند. مقصود ، گوش جان سپردن به حرف مخاطب و تجزیه و تحلیل آن برای درک مشکل یا کشف پیام اصلی سخن اوست.
انسانها نیاز دارند که درک شوند و این نیاز حق هر انسانی است . مشاور نیز نمی تواند کمک واقعی خود را به مخاطبی تقدیم کند مگر آنکه اول خوب به وی گوش دهد و از مشکل و درد دل وی باخبر گردد .
مشاوره تلفنی یکی از شیوه های مداخلاتی جدید میباشد که به سرعت در سرتاسر جهان گسترش کمی و کیفی میابد . این مرکز در ابتدا وظیفه راهنمایی ، گوش دهی و حمایت را بر عهده داشته اند و سپس با توجه به نیازهای گسترده و مشکلات عمیق تماس گیرندگان ، برخی از این مراکز، با به کارگیری افراد متخصص ، در جهت تخصصی نمودن فعالیتهای خود اقدام نمودند.
در کشور ایران نیز برخی از مراک مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی کشور خدمات تخصصی ارائه می دهند . دفتر مشاوره معاونت امور فرهنگی و پیشگیری با توجه به آموزش تخصصی مشاوران و آمار بالای تماس گیرندگان در برخی از مشکلات مانند خانواده ، کودک درصدد برآمد تا خدمات تخصصی مشاوره تلفنی را از طریق مراکز مشاوره خصوصی نیز ارائه دهد.
با تاسیس مشاوره تلفنی این مرکز کارشناسان ارشد با روانشناسی و مشاورین همه روزه از ساعت 8 صبح تا 2 و 4 تا 10 شب در خدمت مردم عزیز مشهد هستند تا بتوانند آنها را در حل مسائل و مشکلاتشان یاری نمایند و با آنها همراه و همدل باشند و با برنامه ریزی صورت گرفته قصد داریم پس از راه اندازی سایت مشاوره تلفنی تدابیری اندیشیده شود که صدای مشاوره تلفنی به صورت شبانه روزی همچنان به ارائه خدمات بپردازد .
نکات اساسی در خوب گوش کردن :
1-
خوب گوش کردن نیاز به تجربه و مهارت دارد.
2-
خوب گوش کردن به تنهایی ممکن است تخلیه روانی ، مخاطب را در پی داشته باشد .
3-
خوب گوش کردن مخاطب را به صبحت بر می انگیزد و این امر خود خود زمنیه ای می شود تا اطلاعات بیشتری درباره مشکل یا نیاز او در اختیار مشاور قرارد دهد .
4-
خوب گوش کردن اعتماد مخاطب را به مشاور افزایش میدهد.
5-
مشاور هنگام خوب گوش کردن به صحبت مخاطب نباید ساکت و بی روح و خشک باشد . مشاهده این رفتار ممکن است این تصور را به وجود اورد که او تمایلی به شنیدن مسائل مخاطب ندارد و این خود ممکن است اعتماد میان آنها را خدشه دار کند .
6-
مشاور نباید با پرسشهای پی در پی فرصت طرح مشکل را از مخاطب بگیرد.
7-
مشاوری که خوب گوش میکند ، به موقع اظهار نظر مناسب نیز میکند و با این کار توجه خود را به حرفهای مخاطب و تمایل به درک و حل مشکل ، به او نشان میدهد که این کار رضایت مخاطب را در پی خواهد داشت .
8-
مشاور باید به آنچه مخاطب میگوید گوش کند نه انچه خود دوست دارد بشنود.
9-
ماشور باید مهارت صحبتها و حاشیه روی های مخاطب جلوگیری کند .
10-
خوب گوش کردن در استفاده ازمهارت بازگویی تاثیر مستقیم و بسزایی دارد .
11-
کنترل ادارکی ، یکی دیگر از فواید خوب گوش کردن به سخنان مخاطب است . (منظور از کنترل ادارکی این است که مشاور پس از صحبتهی مخاطب برداشت خود را به او بازگو کند و از مخاطب بخواهد نظرش را در مورد صحت آن اعلام کند .
12-
خوب گوش کردن موجب میشود که مشاور در استفاده از مهارت تصریح بخوبی استفاده کند . (تصریح کردن ، مفاهیم مهم را در معرض توجه بیشتر قرار میدهد . این کار از بازگوکردن ساده مطالب فراتر است . مددکار با توجه به پیام اصلی مخاطب حدس میزند و به او می گوید . در صورت عدم درک منظور مخاطب از او تقاضای بیشتری بکند و اگر پیام مبهم و مغشوش ، باشد یا دلایل نامربوط بیاورد تلاش برای بازگویی مطالب طابق فرسا شود .
در خاتمه ضمن استقبال از پیشنهادات سازنده و نظرات اصلاحی شما در ارائه هر چه بهتر خدمات قدردانی مینماییم.
فرآیندی که این مرکز موفق به اخذ مشاوره تلفنی غیر دولتی گردیده است :
ارائه درخواست خدمات مشاوره تلفنی غیر دولتی به معاونت پیشگیری استان
بررسی صلاحیت مرکز مطابق دستورالعمل
صدور مجوز ارائه خدمات مشاوره تلفنی غیر دولتی
معرفی به مخابرات استان به همراه مجوز مربوطه
مراجعه متقاضی به مخابرات با مدارک مربوطه
دریافت شماره 10 رقمی از مخابرات جهت ارائه مشاوره تلفنی و اعلام آن از طریق جراید به مردم
تلفن مرکز مشاوره تلفنی 9095112111از طریق تلفن ثابت در استان خراسان رضوی می توانید مشاوره داشته باشید.
ادرس : آزادشهر – امامت 7 – پلاک 104
مترجم سایت
مترجم سایت
کليه حقوق مادي و معنوي سايت متعلق به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ناصح مي باشد